En hel dag att disponera helt fritt.

Vi sov lite längre på morgonen.
Hant även med att rensa i mailfloran innan frukosten.
Därefter tog vi oss medelst fötterna till Aguineguins hamn för att med båt åka till Puerto Mogan. Vi fick förmånen att resa med en “glas bottom boat”, det betydde i själva verket att det fanns en liten glaslucka i botten på båten, och det ända du kunde se i denna glaslucka var just vatten. Väl framme i Puerto Mogan strosade vi på kajerna och kollade alla snygga segelbåter. Längst ut på piren så låg det en gul u-båt, och det tolkade vi givetvis som ett gott tecken. Det kan inte finnas så många som verkligen fått se Beatles skapelse i värkligheten. Vi hängde således med denna gula u-båt ut i havet en vända. Rätt många skumma fiskar såg vi, samt några gamla vrak som vi kretsade runt. Det var rätt grymt. Tragiskt nog fick vi inte se vare sig hajjar eller bläckfiskar. När U-båten väl kommit till ytan och vi blivit avsläppta på kajen igen var det dags för oss att ta oss an målet med dagen. Att få oss en äkta Tysk brattwürst till lunch. Det var lättare än vi trott. En Tysk restaurant låg vid torget och där serverade de denna Tyska delikatess, något curry inspirerad, men det var inte på grund av kryddorna vi blev dyngsvettiga när vi lunchade. Gissningsvis så låg temperaturen på ca 56 grader och ingen skugga fanns. I och med denna temperatur så valde vi därefter att svalka av oss i havet, således blev det en timmes sol o bad i Puerto Mogan. När vi tröttnat på detta så tog vi bussen till Puerto Rico för en manlig shoppingrunda, dvs vi gick i en massa affärer utan att handla något. Vidare från Puerto Mogan till Arguineguin och där passade vi på att gå till SPAR och proviantera innan vi gick tillbaks till hotellet.

Ett dopp i havet blev det innan det var dags för middag.

Vi hittade ett litet inhemskt ställe dar vi fick lite äkta tappas, och därefter
lyckades vi hitta en liten lokal sylta där vi kollade på RealMadrid mot FC Zueritc.

TVn var helt OK, men signalen bröts med jämna mellanrum. Matchen slutade 1-0, och det ända målet missade vi för att bilden försvan just då, men vi såg på reprisen att de blev mål.
Nu väntar bingen och tunga studier i morgon bitti.

Jag kommer att lägga in lite bilder när jag får tag på en bättre uppkoppling;-(